Przejdź do głównej zawartości

Kumihimo

Witajcie,
lato się kończy a ja ostatnio poznałam kilka nowych metod rękodzieła jednym z nich jest kumihimo i dziś chciałam wam troszkę przybliżyć tą metodę.


Zacznijmy od tego co to jest w ogóle Kumihimo - definicja z Wikipedii.

Kumihimo  to japońska forma tworzenia warkoczów. Sznury i wstążki są wykonane przez przeplatanie pasm. Kumi himo to po japońsku "zebrane wątki"(1)

Mój zestaw początkowy jaki sobie skompletowałam to :
  • dysk kumihimo ( okrągły lub kwadrat), można zrobić samemu.
  • kilka kolorowych sznurków ( grubość 1 mm , 2 mm) 
  • zapięcia do bransoletek ( karabińczyki i  kółeczka).
  • obciążnik ( u mnie metalowy otwieracz )
  • przydatna jest również aplikacja DIY Lace Bracelet.


W skrócie przedstawie wiem na czym polega ta metoda i pokaże kilka moich "osiągnięć " :)




 Zaczyna od aplikacji w której możemy tworzyć sobie wzory, aplikacji przedstawi jak ustawić sznurki by po zakończeniu otrzymać wybrany wzór. Po wybraniu wzoru odcinamy odpowiednią liczbę sznurków rozkładamy jak pokazuje aplikacja i zaczynamy zaplatanie.
Przy 8 sznurkach jak na zdjęciu wyżej rozkładamy po 2 sznurki w każdym kierunku świata, po czym sznurek z liczby 1 przekładamy na 19 a z 17 na 3. obracamy dysk w LEWĄ stronę (bardzo ważne) i kolejne sznurki  z 8 na 26 a z 24na 10 i znów obracamy w lewo itd... aż do wykonania odpowiedniej długości sznura.
Wydaje się skomplikowane ale jak zacznie się robić to później po prostu samo idzie.

A tu kilka moich bransoletek






Na prostokątnym dysku tworzy się troszkę inaczej i bransoletki wychodzą płaskie prostokątne lub w zęby. Tego dysku jeszcze nie opanowałam do końca.  





Jest to bardzo fajny sposób na zrobienie sobie fajnej kolorowej bransoletki lub małego podarunku dla bliskich. Myślę,  że jest to również fajne ponieważ można zabrać taki dysk wszędzie i również w plenerze wykonywać bransoletki.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Klaziena chusta

Witajcie, dawno nic nowego nie było ale to z braku czasu, a do tego teraz wirus ( kwarantanny), w głowie się nie mieści co się dzieje na świecie. W ramach akcji #zostańwdomu powstała piękna chusta. Chusta Klaziena 🥰 😍 🥰 😍 włóczka od @kokonki.motki -  kokonka Soft 178 1000mb + Wymiar 180/80 cm.

GlamBox edycja VI - Goła i edycja VII -Kolorowelove

Witajcie, w ostatnim czasie w Glam Shopie pojawił się dwie nowe patelki Goła i Kolorlove i dziś chciałam przybliżyć wam obie.